ZATOKA BOTNICKA 2025

Serdecznie zapraszam Wszystkich do udziału w długo zapowiadanej wyprawie żeglarskiej. Celem tego pięcioetapowego rejsu będzie eksploracja Zatoki Botnickiej oraz archipelagów oddzielających ją od reszty Morza Bałtyckiego.

Rejsy mają charakter stażowy. Oznacza to, że wszyscy jego uczestnicy stanowią załogę jachtu, są zobowiązani do pełnienia wacht nawigacyjnych oraz kambuzowych. Pracują na żaglach, sterują jednostką i uczestniczą w manewrach. Na zakończenie rejsu każdy jego uczestnik otrzyma opinię porejsową wystawioną przez kapitana jednostki, niezbędną do uzyskania stażu na patenty żeglarskie.

Przebieg rejsu morskiego w dużej mierze uzależniony jest od warunków atmosferycznych, rozporządzeń miejscowych władz oraz aspektów technicznych. Zawsze staramy się zrealizować plan w pełni, ale ostateczna decyzja dotycząca przebiegu rejsu i –w skrajnych sytuacjach – portu jego zakończenia należy wyłącznie do kapitana.

KALENDARIUM WYPRAWY

2.08 – 9.08.2025
Nr. rejsu: B01

Gdańsk – Sztokholm

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

9.08 – 16.08.2025
Nr. rejsu: B02
Rejs dla każdego

Sztokholm – Sztokholm

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

16.08 – 26.08.2025
Nr. rejsu: B03

Sztokholm – Oulu

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

26.08 – 6.09.2025
Nr. rejsu: B04

Oulu – Turku

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

6.09 – 16.09.2025
Nr. rejsu: B05

Turku – Gdańsk

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

Spis treści

Szwecja, Finlandia i kraje bałtyckie – czego się spodziewać w miejscach które odwiedzimy

Nasz jacht

Dodatkowo na rejsie

Kapitan

Warunki finansowe

Zasady uczestnictwa i rezerwacji

Loty i transfery

Organizator

Gdańsk – Sztokholm

2.08 – 9.08.2025
Nr. rejsu: B01

Gdańsk – Sztokholm
2499 PLN
+ składka jachtowa 110 EUR

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

Planowana trasa: Gdańsk – Visby – Uto – Stavsnas – Sztokholm
Czas trwania: 7 dni

Wolne miejsca

0/9

Pierwszy etap to przede wszystkim żeglarska, bałtycka przygoda. Po opuszczeniu Zatoki Gdańskiej obierzemy kurs na Visby. To rozbudzające wyobraźnie miasteczko na wyspie Gotlandii, będzie idealnym pierwszym przystankiem po ponad dobowym przelocie pełnomorskim. Jednak pełnomorskiej przygody to nie zakończy. Przed nami kolejny długi skok nim znajdziemy się w skalistych objęciach szkierów Sztokholmu. Nim jednak zacumujemy w Sztokholmie pod samym muzeum statku (najbardziej niesamowitym i najpopularniejszym muzeum w Szwecji), czeka nas postój na jednej z wielu tysięcy wysp, gdzie będziemy mogli skorzystać z sauny i rozpalić ognisko.

Sztokholm – Sztokholm

9.08 – 16.08.2025
Nr. rejsu: B02
Rejs dla każdego

Sztokholm – Sztokholm
2499 PLN
+ składka jachtowa 110 EUR

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

Planowana trasa: Sztokholm – Nasslingen – Mariehamn – Rodhamn – Stavsnas – Sztokholm
Czas trwania: 7 dni

Wolne miejsca

0/9

Drugi etap ukierunkowany jest na eksplorację szkierów, wliczając w to wizytę na archipelagu Alandów. Rozpoczęcie rejsu w Sztokholmie pozwala przy okazji zwiedzić piękną stolicę Szwecji. Po opuszczeniu miasta skierujemy się na jedną z niezliczonych wysepek szwedzkich. Naszym kolejnym celem będzie przekroczenie Morza Alandzkiego i wizyta w stolicy Alandów – Mariehamn. W naszym zasięgu znajdzie się również inny port Alandów – bajeczna, mała wyspa Rodhamn. Trzymając tradycję ogniskową, zatrzymamy się w Stavsnes, naszym ostatnim porcie przed powrotem do Sztokholmu. W każdym z powyższych miejsc znajdziemy sauny, piękną przyrodę i ciekawą, skandynawską architekturę. Przede wszystkim spędzimy czas na wodzie, przekraczając ciasne przesmyki między skałami i żeglując w otoczeniu tysięcy małych, skalistych wysepek.

Sztokholm – Oulu

16.08 – 26.08.2025
Nr. rejsu: B03

Sztokholm – Oulu
3300 PLN
+ składka jachtowa 160 EUR

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński


Planowana trasa: Sztokholm – eksploracja małych portów i zatok – Kemi – Oulu
Czas trwania: 10 dni

Wolne miejsca

0/9

Wkraczamy na Zatokę Botnicką! Po opuszczeniu Sztokholmu przebijemy się przez szkiery trzymając kurs na NE. Celem naszej 10-dniowej żeglugi będzie Oulu, portowe miasto w północnej części Zatoki Botnickiej. Jednak zanim zacumujemy w naszym porcie przeznaczenia, czeka nas wizyta w Kemi, urokliwe wysepki i dzikie wybrzeże odległej Zatoki Botnickiej, tak rzadko odwiedzanej przez polskie jachty. Ten rejs to przede wszystkim żegluga w nieznane i odkrywanie niezwykłych miejsc. Jeśli jesteś odkrywcą, jest to rejs właśnie dla Ciebie:)

Oulu – Turku

26.08 – 6.09.2025
Nr. rejsu: B04

Oulu – Turku
3500 PLN
+ składka jachtowa 180 EUR

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński


Planowana trasa: Oulu – Kemi – eksploracja porcików fińskich – Turku
Czas trwania: 11 dni

Wolne miejsca

0/9

Czas rozpocząć długą drogę powrotną do Polski. Zanim jednak obierzemy kurs na S, odwiedziemy jeszcze Kemi – w końcu to symbol całej wyprawy. Na tym etapie skupimy się na wybrzeżu Finlandii. Czekają nas długie morskie przeloty pod żaglami, eksploracja skalistych archipelagów, sauny i dzika przyroda Finlandii. Możliwe że nie wszędzie będziemy wstanie zacumować. Jeśli nabrzeże będzie zbyt płytkie lub niemożliwe do osiągnięcia z innych powodów, rzucimy kotwicę by zdobyć fińskie brzegi pontonem.

Turku – Gdańsk

6.09 – 16.09.2025
Nr. rejsu: B05

Turku – Gdańsk
3300 PLN
+ składka jachtowa 160 EUR

Rejs poprowadzi kpt. Piotr Zieliński

Planowana trasa: Turku – Sarema – Palivosta – Vändburg – Hel – Gdańsk
Czas trwania: 10 dni

Wolne miejsca

6/9

Będzie to ostatni etap naszej bałtyckiej wyprawy. Przed nami otwarty Bałtyk. Zaczniemy jednak od zachwycenia się lokalnym archipelagiem i saunami. Jeśli tylko warunki atmosferyczne pozwolą, będziemy mieli okazje odwiedzić wyspę Sarema w Estonii, jeden z łotewskich portów (z mocnym naciskiem na maleńki porcik Pavilosta, wymagający jednak idealnych warunków na wejście) oraz Vändburg na południowej Gotlandii. Jednak zanim zacumujemy w Gdańsku, konieczne trzeba będzie odwiedzić port w Helu i słynną tawernę Kapitan Morgan, gdzie będziemy świętować zakończenie naszej długiej wyprawy.

Szwecja, Finlandia i kraje bałtyckie – czego się spodziewać w miejscach które odwiedzimy

Wszystkie kraje na trasie naszego rejsu należą do Strefy Schengen. Oznacza to że nie potrzebujecie paszportów, wszędzie wystarczą dowody osobiste. W Szwecji obowiązują korony szwedzkie (SEK). W pozostałych krajach wliczając Alandy, obowiązuje euro (EUR). Na dzień dzisiejszy nie istnieją żadne obostrzenia dotyczące przekraczania granic ani pobytu. Przylatujecie/przypływacie tak jak „do siebie” 🙂 Do Sztokholmu dostaniecie się zarówno drogą morską (prom z Gdańska), jak i lotniczą. Do Oulu i Turku wyłącznie drogą lotniczą.

Miejscowi są mili, gościnni i pozytywnie nastawieni do żeglarzy. W moich licznych rejsach do Szwecji i Finlandii nigdy nie spotkało mnie z ich strony nic negatywnego. Trzeba mieć świadomość że poza Sztokholmem, dużych miast na naszej trasie raczej nie będzie.

Przed wyjazdem warto wyrobić sobie kartę EKUZ w placówce NFZ lub przez Internet.

Nasz jacht

s/y Yachting

Delphia 47

Bandera polska

Nasza Delphia to duża, dzielna jednostka polskiej konstrukcji. Jacht należy do floty solidnej, znane i lubianej firmy czarterowej – Premium Yachting z Gdańska. To właśnie na jej pokładzie dokonała się moja ostatnia wyprawa z Gdańska na Nordkapp. Jacht sprawdził się idealnie w różnych warunkach, okazał się bardzo komfortowy na dłuższych przelotach i zachwycił wielu żeglarzy. Z tych też powodów postanowiłem zabrać tą samą Delphie na kolejną wyprawę.

  • Liczba kabin: 5
  • Liczba łazienek: 2
  • Długość: 14,03 m
  • Szerokość: 4,48 m
  • Zanurzenie: 2,30 m
  • Silnik: 75 KM Volvo Penta
  • Ster strumieniowy
  • Żagle: grot, genua
  • Zbiornik wody: 490 l
  • Zbiornik paliwa: 210 l
  • Rok produkcji: 2014

UWAGA!

Dla komfortu wszystkich uczestników rejsów, ograniczamy liczbę osób na jachcie do 9 plus kapitan. Dzięki temu mesa pozostanie cały czas wolna, a każdy będzie miał swoje miejsce w kajucie.

Dodatkowo na rejsie

Pościel

Jacht zostanie wyposażony w nową pościel hotelową. Spodziewajcie się poduszek, kołder, hotelowych poszew i poszewek oraz prześcieradeł z gumką. Ponad to każda kajuta zostanie wyposażona w dwa lekkie koce, którymi będzie można otulić się podczas chłodniejszych wieczorów w kokpicie 😉 Śpiwory są więc zbędne a komfort wypoczynku w milutkiej pościeli wynagrodzi nam trudy żeglarskiego rzemiosła.

Ponton z silnikiem zaburtowym

Zabieramy ze sobą ponton wyposażony w silnik zaburtowy. Jeżeli nie będziemy mieli możliwości cumowania i zostaniemy zmuszeni do kotwiczenia, nie będzie to stanowiło dla nas przeszkody! W takim wypadku desantu dokonamy pontonem:-)

Kącik kawosza

Lubię kawę. Z moich obserwacji wnioskuję że nie tylko ja 😉 Jacht zostanie wyposażony w różne zabawki do przygotowywania tego napoju. Aeropress, French press, kawiarka, przelewowy i wszystko co jeszcze przyjdzie nam do głowy. Jeśli chodzi o ekspres do kawy, na morzu to urządzenie zupełnie się nie spisuje w mojej ocenie. Wymaga 230V, jest delikatne i trzeba uważać by nie nauczyło się latać podczas żeglugi na fali. Dużo bezpieczniejsza opcja to manualne urządzenia.

Gitara

Na naszą wyprawę zabieram słynną gitarę zakupioną w porcie Bodo w Norwegii północnej. Do tego wezmę jakieś śpiewniki. UWAGA! Ja nie gram na gitarze;-) W tej kwestii liczę na Was drodzy Żeglarze:-) Lubię niemal każdą muzykę a przede wszystkim uwielbiam gdy załoga się dobrze bawi:-)

Ograniczona liczba miejsc

Jacht zarejestrowany jest na 12 osób, ale uwzględniając komfort żeglugi i samego życia na jachcie, liczba uczestników rejsu zostaje ograniczona do 10 osób z kapitanem włącznie!

GWARANTUJĘ ograniczoną liczbę miejsc na rejsie. Maksymalna liczba uczestników każdego etapu wynosi 9 osób załogi plus kapitan jachtu. Jacht wyposażony jest w duże szafy w każdej kajucie, wygodne koje, płachty sztormowe oraz wystarczająco dużo przestrzeni by 10 osób mogło funkcjonować w sposób komfortowy. Każdy uczestnik rejsu (kapitan również) śpi w kajucie, dzięki czemu mesa pozostaje wolna i do dyspozycji całej załogi.

Sprzątanie porejsowe

Jako organizator zapewniam sprzątanie porejsowe. Zadaniem załogi jest pozmywać, powycierać i pochować brudne naczynia po sobie, rozebrać pościel, poukładać rzeczy i zgodnie z tradycją żeglarską wyszorować pokład z soli. Odkurzanie, polerowanie, wietrzenie, sprzątanie toalet, mycie podłóg, wnętrza itp jest już opłacone i nie trzeba się tym przejmować.

Zaokrętowanie i wyokrętowanie

W każdym porcie wymiany załóg zaokrętowanie jest o godzinie 1600 czasu lokalnego. Jeśli będziecie wcześniej, nic nie stoi na przeszkodzie abyście zostawili ciężki bagaż na jachcie i poszli zwiedzać okolicę. Jednak do godziny 1600 jacht będzie sprzątany i przygotowywany by móc Was przyjąć.

Po zakończeniu rejsu jacht należy opuścić do godziny 0930 rano. Jeśli macie loty później, nic nie stoi na przeszkodzie żeby Wasz ciężki bagaż został na jachcie, albo bardzo bym prosił by do godziny 1600 go odebrać.

Zaprowiantowanie

Załoga wspólnie przygotowuje listę zakupów oraz zaprowiantowuje jacht w produkty spożywcze i napoje. Załoga solidarnie rozlicza się z poczynionych zakupów spożywczych miedzy sobą. Kapitan jachtu nie uczestniczy w rozliczeniu. Aby zapobiegać nieporozumieniom związanym z zakupem alkoholu, sugeruję żeby każdy kupił we własnym zakresie to co lubi. Oczywiście kwestie takie jak te są pozostawione luźno do decyzji załogi.

Kapitan

kpt. Piotr Zieliński

Będę miał przyjemność poprowadzić całą wyprawę na Zatokę Botnicką i z powrotem. Jeżeli się nie znamy, a chcesz dowiedzieć się o mnie czegoś więcej, serdecznie zapraszam do zapoznania się z poniższą zakładką.

W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu.

Warunki finansowe

Cena rejsu zawiera: miejsce na jachcie w 2-osobowej kajucie oraz opiekę kapitana.

Składka jachtowa: składka zostanie zebrana przez kapitana jachtu w momencie zaokrętowania załogi. Składka nie podlega podwyższeniu lub obniżeniu bez względu na koszty jakie poniesie organizator rejsu. Nie podlega ona zwrotowi lub rozliczeniu na zakończenie rejsu. Składka jachtowa służy do pokrycia:

  • opłat portowych;
  • paliwa do jachtu i pontonu;
  • gazu do kuchenki jachtowej;
  • pościeli oraz jej prania;
  • sprzątania jachtu;
  • innych wydatków eksploatacyjnych jednostki.

Zaprowiantowanie: załoga wspólnie przygotowuje listę zakupów oraz zaprowiantowuje jacht w produkty spożywcze i napoje. Załoga solidarnie rozlicza się z poczynionych zakupów spożywczych miedzy sobą. Kapitan jachtu nie uczestniczy w rozliczeniu.

Na życzenie wystawiam fakturę. Bardzo proszę o poinformowanie mnie o tym przed dokonaniem wpłaty, załączając dane do faktury (w tym NIP).

Zasady uczestnictwa i rezerwacji

Zasady rezerwacji miejsc na naszej wyprawie są zgodne z regulaminem uczestnictwa. Pełen regulamin uczestnictwa znajdziecie pod w zakładce:

Opłata rezerwacyjna wynosi 50% ceny rejsu i należy ją uiścić na wskazane przez organizatora konto bankowe do 3 dni od otrzymania potwierdzenia rezerwacji.

Pozostałe 50% ceny rejsu należy wpłacić do 30 dni przed rozpoczęciem rejsu.

Jeżeli w momencie rezerwacji do rozpoczęcia rejsu pozostało mniej niż 30 dni, należy uiścić 100% ceny rejsu na wskazane przez organizatora konto bankowe do 3 dni od otrzymania potwierdzenia rezerwacji.

Wpłata opłaty rezerwacyjnej lub 100% ceny rejsu oznacza akceptacje regulaminu uczestnictwa.

Każdy uczestnik otrzyma potwierdzenie mailowe rezerwacji oraz maila organizacyjnego przed rozpoczęciem rejsu.

Loty i transfery

Gdańsk – do Gdańska pociągów wiele… 😉 Wyprawa będzie miała swój start i koniec w Przystani Cesarskiej (ul. Dokowa 1).

Sztokholm – Loty bezpośrednie liniami LOT, Wizzair oraz Ryanair w bardzo dobrej cenie.

Oulu – Loty z i do Polski z jedną przesiadką w Monachium (Lufthansa) lub Helsinkach (Finnair).

Turku – Bardzo tanie loty bezpośrednie liniami Wizzair z i do Gdańska.

Organizator

Wyłącznym organizatorem rejsu jest:

Piotr Zieliński żeglarstwo morskie

ul. Szpitalna 181

32-500 Chrzanów

NIP: 628-224-49-04 EU

NIP: PL6282244904

REGON: 123080848

Telefon: +48 726 856 892

Bank Pekao S.A.

NR konta PLN: 25 1240 4230 1111 0011 0379 8843

NR konta EUR:51 1240 4230 1978 0011 0379 8869

Serdecznie zapraszam Was wszystkich do wspólnej przygody na pokładzie naszego jachtu!