Oferta

Serdecznie zapraszam do zapoznania się z aktualną ofertą rejsów.

Rejsy na trasie Gdańsk – Tromso
Rejsy na trasie Tromso – Gdańsk
Rejsy na naszej oceanicznej Bavarii 51

PROJEKTY W PRZYGOTWANIU:

  • ZATOKA BOTNICKA 2025
  • AZORY 2025

Do kogo kierowana jest oferta?

Rejsy organizowane są z myślą przede wszystkim o żeglarzach, zarówno tych doświadczonych jak i początkujących. Jeżeli chcesz zgłębiać tajniki sztuki żeglarskiej, przyświeca Ci wizja samodzielnego prowadzenia rejsów morskich w przyszłości, lub po prostu chcesz poszerzać swoje kompetencje, oferta kierowana jest właśnie do Ciebie!

Jaki jest charakter rejsów?

Wszystkie organizowane przeze mnie rejsy mają charakter szkoleniowo-stażowy. Co to oznacza? Każdy uczestnik rejsu jest jednocześnie pełnoprawnym członkiem załogi jachtu. Pełni wachty nawigacyjne, kambuzowe, steruje, stawia, zrzuca i trymuje żagle. Aktywnie uczestniczy w manewrach portowych. Każde działanie omawiam i staram się przekazać maksimum wiedzy.

Jakie są standardy hotelowe na rejsach?

Zawsze staram się kierować najlepszymi wzorcami wypracowanymi przez lata przeze mnie i inne firmy żeglarskie z którymi współpracuję. Na rejsie standardem jest:

  • Pościel – nie potrzeba śpiworu;
  • W pełni wyposażony kambuz (piekarnik, kuchenka, sztućce, kubki, talerze i wszystko to co trzeba by wygodnie przygotowywać posiłki);
  • Każdy uczestnik mieszka w dwuosobowej kajucie. W przypadku rejsów oceanicznych, ilość miejsc jest dodatkowo ograniczana by zapewnić załodze maksimum komfortu;
  • Rejsy organizowane są na wygodnych, sprawdzonych jachtach dostarczających dużo żeglarskich wrażeń przy jednoczesnym komforcie życia.

Jakie wymagania należy spełnić by wziąć udział w rejsie?

  • Należy być osobą pełnoletnią (mieć ukończone 18 lat). Dopuszcza się również udział w rejsie osoby które ukończyły lat 16, posiadają opiekuna będącego członkiem załogi jachtu lub przedstawią zgodę opiekuna prawnego na udział w rejsie morskim.
  • Stan zdrowia uczestnika musi pozwalać mu na odbycie rejsu morskiego, funkcjonowanie na pokładzie jachtu i nie zagrażać zdrowiu pozostałych uczestników. W przypadku długich oceanicznych rejsów, osoby posiadające choroby przewlekłe powinny skonsultować swój udział w rejsie z lekarzem.

A co z bezpieczeństwem?

Jachty na których organizujemy rejsy są sprawdzonymi jednostkami morskimi. Ponad to są to jednostki komercyjne, co oznacza wysokie wymagania dotyczące sprawności żeglugowej. Jachty te muszą spełniać wymagania stawiane przez kraje ich bandery dotyczące wyposażenia i norm bezpieczeństwa.

Zarówno ja jak i inni kapitanowie z którymi współpracuje, posiadamy duże doświadczenie morskie, wszystkie wymagane uprawnienia oraz aktualne, państwowe świadectwa STCW.

STCW to skrót od „International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers” (Międzynarodowa Konwencja dotycząca Norm Szkolenia, Certyfikacji i Służby Wachtowej dla Marynarzy). Jest to międzynarodowy instrument regulujący standardy szkolenia, certyfikacji i służby wachtowej dla marynarzy na statkach handlowych. Konwencja została przyjęta przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO) i ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa na morzu poprzez ustalanie minimalnych norm dla umiejętności, wiedzy i kompetencji marynarzy. STCW określa również wymagania dotyczące certyfikacji marynarzy oraz ustala standardy dla obsady statków, aby zagwarantować, że załoga jest odpowiednio wykwalifikowana do wykonywania swoich obowiązków na morzu.

Bezpieczeństwo załogi i jachtu jest zawsze priorytetem każdego rejsu morskiego.

Jakie musisz mieć doświadczenie by wziąć udział w rejsie?

Rejsy które organizuje podzieliłem na trzy kategorie ze względu na wymagane doświadczenie:

Rejsy dla każdego, będące również dobrym wyborem na swój pierwszy rejs morski oznaczam kolorem zielonym. Najdłuższe przeloty nie trwają więcej niż 48h, a możliwość odpoczynku w portach jest częsta.

Rejsy które wymagają już w pewnym stopniu obycia z morzem oznaczam kolorem niebieskim. Zapisując się na taki rejs trzeba mieć świadomość że przeloty mogą trwać tydzień lub więcej. Warunki na oceanie mogą być różne, a mała ilość portów pośrednich ogranicza możliwość odpoczynku od żeglugi.

Rejsy oznaczone kolorem pomarańczowym, z jasnym wyszczególnieniem „tylko dla doświadczonych żeglarzy” są fatalnym wyborem na początek swojej przygody z żeglarstwem. Długie, oceaniczne przeloty w których należy spodziewać się trudnych warunków wymagają obycia nie tylko z oceanem ale też z samym sobą. Ale jak ocenić czy posiada się odpowiednie umiejętności oraz doświadczenie by wziąć udział w takim rejsie? Nic prostszego! Serdecznie zapraszam do kontaktu telefonicznego, gdzie w sympatycznej rozmowie rozwieje Twoje wątpliwości:-)

W razie jakichkolwiek wątpliwości, zapraszam do bezpośredniego kontaktu telefonicznego gdzie postaram się pomóc w odpowiednim doborze rejsu morskiego dla Ciebie.

Czy poza żeglugą jest czas by cokolwiek zobaczyć w miejscach które odwiedzimy?

Oczywiście! Celem rejsu morskiego jest nie tylko szkolenie i żegluga. Rejs to także czas na poznawanie ludzi, odwiedzanie ciekawych miejsc, wspólne posiłki, rozmowy i psychiczny odpoczynek od codziennych obowiązków. W zależności od sytuacji, staramy się by w każdym porcie był czas na eksploracje terenu także z lądu. Ostatecznie wszystko zawsze jest do dogadania. W końcu to Wasz urlop!:-)

Jak wygląda rejs morski?

Aby przybliżyć Wam jak taki rejs wygląda, zapraszam do zapoznania się z filmikiem przygotowanym przez Sebastiana, mojego pierwszego oficera na rejsie po Morzu Bałtyckim. Oczywiście każdy akwen prezentuje sobą inne krajobrazy, inną temperaturę, inne warunki morskie. Każda załoga jest inna, ciągle pojawiają się nowi, wspaniali ludzie, wyjątkowe osoby. Uważam jednak że film jest doskonałym przykładem udanego rejsu

Dziękuję Sebastianowi, całej załodze s/y Lippi oraz Agencji Żeglarskiej Kubryk za tak wspaniałe otwarcie sezonu bałtyckiego 2023!

Rejsy morskie obarczone są pewnym ryzykiem związanym z działaniem sił wyższych (pogoda, rozporządzenia władz itp) oraz innych czynników na które organizator nie ma wpływu. Zawsze staramy się zrealizować plan rejsu w pełni, ale ostatecznie o jego przebiegu decyduje wyłącznie Kapitan jachtu.